کارگاه آموزشی و پژوهشی گروه ICEEP در زنجان، ۵ و ۶ اسفند ماه ۹۴

گروه ICEEP دور دوم کارگاه آموزشی دانشگاه زنجان را با موضوع طراحی الکترونیک در سطح سیستم در اسفند ۹۴برگزار نمود.

کارگاه آموزشی در روز چهارشنبه مورخ ۵ اسفند ۱۳۹۴ در ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور تعدادی از اساتید و استقبال خوب دانشجویان آغاز گردید. ابتدا جناب آقای دکتر نوابی درباره گروه ICEEP و فعالیت­ های علمی و پژوهشی آن صحبت کردند. از آن­جایی که این کارگاه دومین کارگاهی بود که در دانشگاه زنجان برگزار می­شد، ایتدا مطالب آموزش داده شده در کارگاه قبلی مختصرا مرور شد و یک مثال طراحی RTL مطرح شد که در طول این دوره، پیاده­ سازی این مثال به روش­های مختلف به کمک C/C++ و SystemC  آموزش داده شد.

در ادامه مفاهیمی از برنامه­ نویسی C++ که دانشجویان برای طراحی الکترونیک در سطح سیستم به آن نیاز پیدا خواهند کرد، در قالب مثال های متعدد و کاربردی آموزش داده شد.

در ساعت ۲:۳۰ عصر بخش دوم کلاس آموزشی تشکیل گردید. در این بخش که ادامه ­ای بر مفاهیم پایه ای برنامه­ نویسی بود، جناب آقای دکتر نوابی مفاهیم برنامه­ نویسی شی­ئ گرا را به دانشجویان آموزش دادند. در انتها نیز یک مثال کامل طراحی RTL در زیان C++ به دانشجویان نشان داده شد.

در ساعت ۶ عصر کارگاه آموزشی طراحی به کمک C++ در محل سایت دانشگاه به سرپرستی آقای مهندس رضا نمازیان و آقای مهندس علی جهانشاهی برگزار گردید. در این کارگاه مفاهیم اولیه برنامه­ نویسی به زبان C++ به کمک چند مثال کاربردی به دانشجویان آموزش داده شد. همزمان با برگزاری این کارگاه، جناب آقای دکتر نوابی با تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه زنجان جلسه داشتند.

روز اول کارگاه در ساعت ۸ شب ۴ شنبه ۵ اسفند به پایان رسید.

روز دوم این کارگاه در روز ۵ شنبه مورخ ۶ اسفند ۱۳۹۴ راس ساعت ۹ صبح آغاز شد. کارگاه این روز اختصاص به آموزش طراحی سیستم به کمک SystemC  داشت. در ابتدا مفاهیم اولیه­  کار با کتابخانه­  SystemC آموزش داده شد و سپس چند مثال ساده و کاربردی نیز به دانشجویان نشان داده شد. این بخش تا ساعت ۲ بعد از ظهر ادامه داشت.

ادامه­  بحث در مورد SystemC راس ساعت ۳ بعد از ظهر توسط جناب آقای دکتر نوابی انجام گرفت. در ساعت ۵ کارگاه کاربردی کار با SystemC در محل سایت دانشگاه به سرپرستی آقای مهندس نمازیان و آقای مهندس جهانشاهی تشکیل گردید. در این جلسه چگونگی نصب SystemC به دانشجویان آموزش داده شد و همین­طور PDF راهنمای نصب نیز در اختیار آنان قرار گرفت. در ادامه­ جلسه نیز یک مثال کوچک SystemC برای دانشجویان آموزش داده و اجرا شد.

در آخر آقای مهندس محمد ابراهیمی یک ارائه­ 30 دقیقه ای روی موضوع پایان نامه دکترای خود داشتند. روز دوم کارگاه نیز در ساعت ۷:۳۰ عصر روز ۵ شنبه به پایان رسید.


About the Author : admin