کارگاه آموزشی و پژوهشی گروه ICEEP در تبریز ، ۲۴ و۲۵ اردیبهشت ۹۳

گروه ICEEP کارگاه های آموزشی و پژوهشی طراحی سیستم­های دیجیتال را در دانشگاه های گیلان و تبریز در اردیبهشت ۱۳۹۳ برگزار نمود.
کارگاه آموزشی در دانشگاه تبریز در روز چهارشنبه ۱۳۹۳/۲/۲۴ ساعت ۹ صبح با حضور معاونت محترم آموزشی دانشگاه تبریز و همچنین تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر با سخنرانی سرکار خانم دکتر زلفی از اعضای هیئت علمی و جناب آقای دکتر کوزه کنانی ریاست محترم دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز آغاز گردید. سپس جناب آقای دکتر نوابی مدیر ICEEP ، مقدماتی درباره اهداف و عملکرد گروه ICEEP بیان کرده و و برنامه­ های این گروه را معرفی نمودند. سپس ارائه درس “متدولوژی طراحی RTL پیشرفته با استفاده از زبان­ه ای سخت­ افزاری” توسط دکتر نوابی آغاز گردید. ایشان در این ارائه، هدف از انتخاب زبان Verilog را کم بودن سربار آن در هنگام آموزش و سادگی آن بیان کردند. ارائه این درس تا ساعت ۴ بعدازظهر ادامه داشت.
سپس از ساعت ۴ بعدازظهر، کارگاه آموزشی RTL Verilog با سرپرستی خانم مهندس کشاورز و آقای مهندس نکویی برگزار گردید. در این کارگاه، طراحی دیجیتال یک مدار محاسباتی ریاضی (Cosh(x)) به عنوان تمرین تعریف شد و دانشجویان با توجه به سخنرانی آقای دکتر نوابی، به طراحی آن پرداختند.
همزمان با برگزاری جلسه کارگاه عملی، دکتر نوابی جلسه ای با حضور ریاست محترم دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز و همچنین تعدادی از اعضای هیئت علمی این دانشکده برگزار نمودند. در این جلسه در مورد برنامه های درسی گرایش سیستم های دیجیتال بحث و تبادل نظر گردید. همچنین آقای دکتر نجفی اقدم از اعضای هیئت علمی دانشگاه سهند نیز در این جلسه حضور داشتند.
روز دوم نیز با معرفی اولیه آزمون مدارهای دیجیتال توسط دکتر نوابی و سخنرانی خانم مهندس کامران در ساعت ۹ صبح آغاز گردید. در این جلسه، خانم مهندس کامران به ارائه درس “آزمون مدارهای دیجیتال” پرداختند. این ارائه با حضور تعدادی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا آغاز گردید.
در ساعت ۱۲:۱۵، سخنرانی دکتر نوابی در رابطه با طراحی در سطح ESL آغاز گردید. در این ارائه، چالشهای پیرامون طراحی در این سطح و مسائلی همچون درستی سنجی و نحوه توصیف مدارهای دیجیتال در این سطح مطرح گردید.
پس از این سخنرانی در ساعت ۱۴:۳۰ ، کارگاه آموزشی در رابطه با طراحی در سطح RTL ، آزمون مدارهای دیجیتال و استفاده از PLI برای دانشجویان کارشناسی و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا توسط مهندس کامران ، مهندس نکویی و مهندس کشاورز برگزار گردید.
برنامه کارگاه آموزشی پژوهشی ICEEP در دانشگاه تبریز در ساعت ۱۷ بعد از ظهر روز پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت به پایان رسید.


About the Author : admin