سمینار طراحی الکترونیک در سطح سیستم، دانشگاه تهران،۹ آبان۹۲

 

این سمینار در تاریخ ۹ آبان ۹۲ در اتاق ۸۰۳ ساختمان جدید دانشکده برق و کامپیوتر در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار گردید.
در این سمینار از ۴۰ استاد در زمینه سیستم های دیجیتال از سراسر کشور دعوت به عمل آمده بود که علیرغم سختی ناشی از فاصله های طولانی برخی مراکز با تهران و هماهنگی با تمامی دانشکده ها از سراسر کشور، خوشبختانه با استقبال چشمگیری مواجه شد.
اساتید در بدو ورود با بسته­ خوشآمد گویی ویژه ای که از قبل توسط گروه ICEEP به اسم هر یک از اساتید تهیه شده بود مورد استقبال قرار گرفتند.
میزبانان این سمینار، آقای دکتر نوابی (مدیر و مجری پروژه ESL)، آقای دکتر معصومی (رئیس گروه سیستم های دیجیتال)، آقایان دکتر صفری و دکتر علیزاده (اساتید دانشگاه تهران عضو گروه سیستم های دیجیتال) و آقای دکتر صدیقی (استاد دانشگاه امیرکبیر) بودند.
در این همایش آقای دکتر نوابی، به معرفی اهداف، فعالیت ها و برنامه های گروه ICEEP و گروه سیستم های دیجیتال دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران پرداختند. سپس در ۴۰ دقیقه دکتر نوابی سخنرانی اجمالی در توضیح ESL یا طراحی الکترونیک در سطح سیستم داشتند. در این قسمت زمینه های پیدایش، راهکارهای بهره برداری و وضعیت کنونی این تکنولوژی در جهان پرداخته شد.
سپس طبق برنامه آقای دکتر صفری در سخنرانی کوتاهی، دروس و موضوعات تدریسی گروه سیستم های دیجیتال را شرح دادند و در مورد ترتیب، محتوا و چگونگی تدریس آنها بر روی پروژکتور توضیح دادند.
آقای دکتر علیزاده نیز به توضیح در مورد برد دیجیتال طراحی شده در آزمایشگاه CAD دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران پرداختند. این برد توسط گروه ICEEP خریداری شده و در بسته­ خوشآمد گویی، به هر استاد یک برد جهت استفاده در آزمایشگاه های دانشکده خود، قرار داده شد. همراه با این برد DVD راهنما و نرم افزار­های مربوطه نیز به اساتید اهدا شد.
پس از آن برای ارتباط هر چه نزدیکتر، جلسه هم­اندیشی بین اساتید برگزار شد. هر گروه را یکی از اساتید میزبان و یکی از اعضای گروه ICEEP همراهی می‌کرد.
این هم ­اندیشی که بیش از ۱ ساعت به طول انجامید، یکی از مهمترین اهداف گروه ICEEP، که صحبت با یک به یک اساتید و آشنا شدن با وضعیت فعلی دانشکده آنها ­بود، برآورده ساخت. در نتیجه­ گیری این جلسات قرار بر این شد تا همزمان با برگزاری این گونه کارگاه ها، برای ایجاد انگیزه­ بیشتر در میان دانشجویان، سفر­های دوره­ای به دانشکده­های مختلف توسط گروه ICEEP انجام شود که در آن به معرفی این گروه و تکنولوژی مورد بحث در آن پرداخته شود.
همچنین مقرر شد تا سایت گروه، www.ICEEP.ir، به صورت منظم با ویدیو­ها، اسلاید­ها و موارد آموزشی مرتبط بارگذاری شود تا هم اساتید و هم دانشجویان برای آشنایی و یادگیری هر چه بهتر، همراه با کارگاه ها و سفر­های دوره ای آموزشی از آنها استفاده کنند.
برای این منظور مقرر شد راه ارتباطی مشترکی در میان کلیه اساتید از طریق پست الکترونیکی برقرار و برای کارگاه آموزشی بعدی که در تهران برگزار خواهد شد هماهنگی­ های لازم ایجاد شود. همین طور از طریق همین سامانه ارتباطی، هر گونه مشکل، سؤال و ابهام به وجود آمده در بین اساتید، از گروه ICEEP و در نتیجه در کلیه خانواده سیستم های دیجیتال مطرح و سبب ارتباط مداوم و همه جانبه در بین اعضا خواهد شد.

اسامی اساتید شرکت کننده در این همایش را می توانید در این جا مشاهده فرمایید.

 

[widgetkit id=57]

{gallery}workshops/Seminar-9-aban:160:120:0:0{/gallery}


About the Author : admin