کنفرانس DATE سال ۲۰۱۴

کنفرانس و نمایشگاه (DATE 2014 (Design, Automation and Test in Europe هر ساله در یکی از شهرهای آلمان و یا فرانسه برگزار می گردد. در این کنفرانس که یکی از معتبرترین کنفرانس های طراحی و آزمون مدارهای دیجیتال است، هر ساله حدود ۱۵۰۰ نفر از سرتاسر جهان شرکت می کنند.
این کنفرانس سال ۲۰۱۴ از تاریخ ۴ تا ۸ فروردین ماه در شهر درسدن کشور آلمان برگزار شد.
یکی از بخش های پر مخاطب و فعال این کنفرانس، بخش نمایشگاه است که در طول کنفرانس برگزار می شود. در این نمایشگاه شرکت ها و موسسات فعال در زمینه طراحی و آزمون به معرفی خود و برخی محصولات خود می پردازند. در کنار آنها، بخش University Booth، بخش دانشجویی و پویایی ست شامل دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی عمومی یی از سراسر جهان، که این فرصت را می یابند تا آخرین ابزار و یا فعالیت های خود را در قابل یک پوستر در یک محیط بین المللی و معتبر آکادمیک معرفی کنند.
در University Booth DATE 2014  تعداد ۴۲ ارائه از ۱۳ کشور مختلف صورت پذیرفت که در آن به ارائه راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری خود در ۴ زمینه اصلی زیر پرداختند.
۱- نمونه های اولیه اتوماسیون طراحی الکترونیک
۲- نمونه های اولیه طراحی سخت افزار
۳- نمونه ای اولیه آزمون و کاربرد
۴- نمونه ای اولیه طراحی در سطح سیستم

date1

date2

 

Date3

 

date4

گروه ICEEP و آزمایشگاه CAD دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، امسال با ابزاری به نام +RTL که در حقیقت نوعی ابزار سنتز سطح بالا (سطح سیستم) به شمار میرود، در این نمایشگاه شرکت کردند. در این گروه ۳ نفر از اعضای ICEEP (بهناز پورمحسنی، حامد نجفی و حانیه هاشمی) در غرفه نمایشگاه حضور داشتند و با ارائه بروشور، ویدیو، اسلاید و پوستر، در سه روز متوالی به معرفی ابزار خود پرداخته و با توضیح نحوه عملکرد و ایده بکار رفته در طراحی این ابزار، به دریافت نظرات و پیشنهادات کارشناسان این زمینه پرداختند. همچنین این نمایشگاه فرصتی برای طرح اسم دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه ایرانی و آشنایی سایر دانشگاه ها و شرکت ها و موسسات با فعالیت های دانشگاه های ایران فراهم آورد.برای دریافت اطلاعات دقیق تر در مورد این پروژه به بخش پژوهش های گروه تحقیقاتی CAD بروید.

RTLplus

سایر قسمت های این نمایشگاه نیز شامل ۳۲ غرفه برای شرکت های الکترونیکی، ارائه برای ۶ پروژه اروپایی، و ۴ جلسه Exhibition theatre بود.
از غرفه های این نمایشگاه، میتوان به غرفه شرکت های Toshiba اشاره کرد با معرفی کارت حافظه SDHC خلاقانه به نام “Flash Air”، که اولین کارت حافظه با پشتیبانی از استاندارد جدید LAN SD بی سیم به نام iSDIO می باشد.

date5

 

date-last
همچنین مجموعه Silicon SAXONY که بیش از ۳۰۰۰ شرکت و ۴۰۰۰۰ کارمند در زیر مجموعه خود دارد، در غرفه ای به معرفی فعالیت های خود می پرداخت.
از سوی دیگر شرکت ها و مجموعه های آموزشی و آکادمیک مختلف به معرفی سرویس ها و خدمات خود در زمینه فراهم نمودن تجهیزات و ابزار های گوناگون می پرداختند.
پروژه های مشترک بین شرکت های بزرگی همچون Mentor Graphics و Fraunhofer در زمینه سیگنال های مخلوط گرمایی و الکتریکی نیز از قسمت های جالب این نمایشگاه بود.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت زیر مراجعه کنید:
http://www.date-conference.com/date14


About the Author : admin