هفته چهارم آذر

  •     خبرگزاری ها می گویند گوگل در پروسسورهای طراحی خودش از هسته های ARM استفاده می کند.
  •  ARMشرکت ، Geomerics     را می خرد.
  •     شرکت  Cadence معامله با Digital Voice System  را می برد .
  •     شرکت Synopsys میخواهد USB هایSuperSpeed را محک بزند.
  • Arteris     معامله شبکه بر روی تراشه (NOC) را برای تراشه های G.fast می برد

 

 

 

 خبرگزاری ها می گویند گوگل در پروسسورهای طراحی خودش از هسته های ARM استفاده می کند

یک گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ میگوید: ARM ممکن است از یک معامله بزرگ با گوگل سود ببرد که این معامله، در نظر گرفتن هسته های ARM برای استفاده در پروسسورهای طراحی خودش است. در حال حاضر گفتن این موضوع که آیا Google واقعا به سمت ساخت و گسترش تراشه های خود میرود یا نه، حرکتی که انشعابات تاثیر گذاری در زمینه های مختلف خواهد داشت، غیر ممکن ست. برای مثال، این قضیه به ARM امکان یک ورود عمده به مرکز داده خواهد داد در حالی که Intel تامین کننده غالب برای تراشه های سرور است. یک مثال دیگر، این معامله میتواند برای عامل Google یک پله ارتقا در طراحی آندروید باشد به صورتی که نرم افزار و سخت افزار کاملا با یکدیگر یکپارچه شوند مانند آیفن اپل، و یک ترقی در طراحی همزمان سخت­افزار-نرم­افزار خواهد بود. گفتن اینکه اینگونه خبرهای درزشده بی نام واقعا تحقق پیدا خواهند کرد همیشه مشکل است یا گفتن این موضوع که درز این قضیه برای بردن شرایط بهتر با سایر تامین کننده ها و یا حتی افزایش قیمت سهام باشد. در این لحظه بهتر است به این اطلاعات به چشم یک حدس نگاه کنیم.

 http://www.bloomberg.com/news/2013-12-12/google-said-to-mull-designing-chips-in-threat-to-intel.html

 

 ARMشرکت ، Geomerics را می خرد. 

شرکت ARM اعلام کرد که شرکت Geomerics را که تکنولوژی نورپردازی در صنعت بازی و سرگرمی ایجاد میکند، بدست آورده است. این معامله فشار ARM به سمت گرافیک ۳ بعدی را تقویت خواهد کرد.

http://www.geomerics.com/news/arm.html

 

شرکت  Cadence معامله با Digital Voice System  را می برد 

شرکت Cadence یک معامله با شرکت Digital Voice Systems انجام داده که سبب انتقال  نرم افزار دیکدر باند جانبی آن به DSPهای صوتی Cadence شده است. این انتقال باعث پیشرفت فشرده سازی صوت با کیفیت بالا را در نرخ داده پایین خواهد شد.

http://www.ciol.com/ciol/news/203606/dvsi-low-rate-speech-compression-software

شرکت Synopsys میخواهد USB هایSuperSpeed را محک بزند

شرکت Synopsys انتقال داده با سرعت پیش از ۹۰۰ مگا بیت بر ثانیه را برای تجهیزات حافظه و PCها را  اثبات کرد. این اثبات برای اولین ۱۰USB گیگا بیت در ثانیه سرعت بالای صنعت (SuperSpeed USB 10 Gbps USB 3.1)  برای انتقال داده IP در دستگاه میزبان پلتفروم به پلتفرم انجام گرفت. این نرخ انتقال بیش از ۲ برابر نرخ انتقال USB های سرعت بالای ۵ گیگابیت در ثانیه (SuperSpeed USB3) می­باشد.

http://online.wsj.com/article/PR-CO-20131210-906088.html?dsk=y

Synopsys همچنین اعلام کرد شرکت Abilis System در سویس توانسته است در سیلیکون first-pass با استفاده از پروسسورهای ARC، IP رابط (interface) و سرویس ­های حرفه­ای شرکت Synopsys، به موفقیت برسد. همینطور که IPهای third-party افزایش می­یابند، اضافه شدن سرویس­های حرفه­ای در اینگونه معاملات نیز رواج یافته اند.

http://news.synopsys.com/2013-12-09-Abilis-Systems-Achieves-First-Pass-Silicon-Success-with-DesignWare-ARC-Processors-Interface-IP-and-Synopsys-Professional-Services

Arteris معامله شبکه بر روی تراشه (NOC) را برای تراشه های G.fast می برد

شرکت Arteris یک معامله با شرکت اسرائیلی Sckipio انجام داد که در آن Sckipip از IP های شبکه بر روی تراشه (NOC) شرکت Arteris برای تراشه­های G.fast خود استفاده خواهد کرد. استاندارد G.fast که از یک uplink/downlink قابل انعطاف استفاده میکند، با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه روی ساختار مسی موجود عمل می کند.

http://www.prnewswire.com/news-releases/sckipio-gfast-technology-zooms-ahead-with-arteris-flexnoc-ip-for-ultra-fast-broadband-235427881.html

 


About the Author : admin