دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۷

بهبود عملکرد باطری با ذره‌ای نمک

محققان دانشگاه کوئین‌مری لندن، دانشگاه کمبریج و موسسه مطالعات مکس پلانک ادعا می‌کنند که یک ذره نمک می‌تواند به شدت عملکرد باتری را بهبود بخشد.آنها متوجه شده‌اند که اضافه کردن نمک به داخل یک سرنگ فوق سبک و سپس پخت آن در دمای بالا، حباب را به یک ساختار مبتنی بر کربن تبدیل می‌کند.

به طرز شگفت‌آوری، نمک با اسفنج واکنش داده و از یک جرم همگن به یک ساختار پیچیده با الیاف، ستون‌ها و ورقه‌ها تبدیل شده است. این نوع ساختار کربن سازماندهی شده در سلسله مراتب در آزمایشگاه بسیار دشوار است اما در انتقال بی‌وقفه یون به سایت‌های فعال باتری بسیار مهم است.استفاده از این مواد در باتری‌های لیتیوم یون نه تنها اجازه می‌دهد که باتری‌ها به سرعت شارژ شوند، بلکه در بالاترین ظرفیت‌ قرار می‌گیرند. به دلیل معماری پیچیده آنها، محققان این ساختارها را “نانو دیاتوم” نامیده‌اند. برای مطالعه بیشتر در مورد ساختار مورد استفاده به اینجا مراجعه کنید.

تولید تمام اتوماتیک نیمه‌هادی‌های قدرت

شرکت Infineon بزرگترین ارائه کننده نیمه‌هادی‌های قدرت در جهان یک کارخانه جدید برای نیمه‌هادی‌های قدرت می‌سازد. این کارخانه کاملا اتوماتیک، ورقه‌های نازک ۳۰۰ میلیمتری را تولید خواهد کرد و در محل تولید در اتریش در کنار تاسیسات موجود، ساخته خواهد شد. این مرکز، مرکز صلاحیت برای نیمه‌هادی‌های قدرت است و مدتهاست که یک سایت مهم برای این شبکه تولید است. تولید نیمه‌هادی‌های قدرت در ورتکس‌های نازک ۳۰۰ میلیمتری در اینجا توسعه یافت و سپس در سال‌های گذشته به طور کامل به صورت خودکار تولید حجم بالا در محل گسترش یافته‌است. با توجه به قطر بزرگ ویفرها، این تکنولوژی باعث افزایش قابل ملاحظه بهره‌وری و کاهش سرمایه در گردش می‌شود. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin