دوشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷

تصویر برداری همزمان با تولید انرژی

یک حسگر تصویر که همچنین یک برداشت‌کننده انرژی است توسط محققان دانشگاه میشیگان توسعه داده شده است.در واقع یک تراشه دارای یک سلول خورشیدی برای هر پیکسل است، که این امکان را فراهم می‌کند که دوربین برای همیشه کار کند.یک نمونه اولیه پیکسل CMOS فعال ارائه شده که قادر به گرفتن تصویر همزمان و صرفه جویی در انرژی بدون معرفی اتصالات جانبی p-n است. نمونه اولیه پیکسل از پیوند عمودی p+/nwell/psub استفاده می‌کند که در فرآیندهای CMOS استاندارد موجود است. بر خلاف پیکسل تصویربرداری مبتنی بر الکترون CMOS معمولی، که در آن ناحیه nwell به عنوان یک گره حسگر برای تصویربرداری استفاده می‌شود، در این روش تصویربرداری در کنار بهره برداری از منطقه nwell برای تصویربرداری برداشت انرژی نیز انجام می‌شود و می‌تواند عملیات تصویربرداری خود را در ۱۵ فریم در ثانیه بدون استفاده از منابع خارجی اضافی بیش از ۶۰ کیلوکور روشنایی حفظ کند. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

ادغام الکترونیک و فوتونیک در یک تراشه

گروهی از محققان MIT، دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه بوستون تکنیک‌هایی را برای مونتاژ اپتیک و الکترونیک بر روی تراشه به طور جداگانه توسعه داده اند که امکان استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته تر ترانزیستور را فراهم می‌کند.

این تکنیک می تواند توسط فرآیندهای تولید موجود مورد استفاده قرار گیرد. انتقال از ارتباطات الکتریکی به ارتباطات نوری یک موضوع جذاب برای تولید کنندگان تراشه است؛ زیرا می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش سرعت تراشه ها و کاهش مصرف برق که یک مزیت فزاینده مهم به شمار می رود، شود.

ادغام نوری – یا “فوتونی” – و اجزای الکترونیکی در همان تراشه مصرف انرژی را کاهش می دهد. دستگاه های ارتباطی نوری که در حال حاضر در بازار هستند، تمایل به مصرف انرژی زیادی دارند و گرمای بیش از حد را به یک تراشه الکترونیکی مانند یک ریزپردازنده متصل می کنند. برای مطالعه بیشتر در مورد مزایا و چگونگی این ادغام به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin