دوشنبه ۲۷ آذر ۹۶

MEMS مبتنی بر سنسورهای ماورای صوت

به دنبال استفاده بیشتر از سنسورهای کوچک در طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی، Chirp Microsystems دو سنسور ماورای صوت زمان پرواز را راه اندازی کرده است که گفته می شود این قطعات کوچکترین و کم‌مصرف‌ترین از نوع خود در حال حاضر هستند. هدف اصلی تولید این قطعات در برنامه های کاربردی الکترونیک مصرفی مانند هواپیماهای بدون سرنشین، و همچنین برنامه های کاربردی است که در آن‌ها از سنسورهای مافوق صوت در حال حاضر استفاده می‌شود. اما طیف وسیعی از دستگاه‌های دیگر وجود دارد که در آن فن‌آوری فعلی بسیار بزرگتر از حد قابل استفاده است.

سنسورهای ماورای صوت کنونی برای محصولات مصرفی بسیار بزرگ هستند. اما قطعات جدید دارای همان قابلیت هستند و مردم شگفت زده می شوند که می توانند همین کار را با یک مبدل ۱۰۰۰ برابر کوچکتر انجام دهند. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

توسعه RISC-V ISS

Microsemi و Imperas Software  یک پلتفرم توسعه پذیر برای پردازنده‌های Mi-RISC-V عرضه کرده‌اند. این همکاری اولین شبیه‌ساز مجموعه دستورالعمل‌های تجاری برای اکوسیستم Mi-V را ارائه می دهد، که در اصل یک برنامه است که برای افزایش استفاده از خانواده‌ی محصولات RISC-V با استفاده از معماری مجموعه‌ی دستورالعمل باز ارائه می‌شود. پلت فرم مجازی Imperas یک محیط شبیه سازی نرم افزاری را برای توسعه، اشکالزدایی و آزمون نرم افزاری که در هسته نرم افزاری Microsemi RISC-V ارائه شده است فراهم می‌کند. این محیط با بهبود قابلیت کنترل، دید، تکرارپذیری و سهولت اتوماسیون، باعث سرعت بخشیدن به توسعه نرم افزار می‌شود. علاوه بر اینکه امکان توسعه و تست نرم افزارهای چابک را فراهم می کند. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin