دوشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۶

پالسهای نوریبرای رمزگذاری و محافظت

به گفته کارشناسان، سیستم کنونی داده‌ها که از طریق کابل‌های فیبر نوری عبور می‌کنند، در معرض خطر ربوده شدن است.وضعیت فعلی متکی بر سیستم‌های مادی است که به طور سنتی در میکرو الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد در این دستگاه با مواد بر پایه کربن یا آلی جایگزین شدند. محققان اعلام کردند که کمربندهای فرکانس با کاهش ۱۰۰۰ درصدی قدرت، تنها با اتصال یک لایه مولکول آلی ۲۵ اتم به سطح لیزر، نشان دادند.محدودیت فعلی رمزگذاری این است که هنگامی که می‌شکند، قابل شناسایی نیست. با رمزگذاری کوانتومی، کلیدهای پیچیده اجرا می‌شوند و گفته می‌شود که نفوذها به‌ وسیله تغییرات در سیگنال داده منتقل بلافاصله آشکار می‌شوند. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

توسعه مدارهای منطقی الکتروشیمیایی

تیمی از دانشگاه لینچوپینگ سوئد می‌گوید که اولین مدارهای مکمل الکتروشیمیایی منطقی را ایجاد کرده است که می‌توانند برای مدت طولانی در آب کار کنند. به گفته محققان، این پیشرفت قابل توجهی در توسعه بیوالکتریک است. نخستین ترانزیستورهای الکتروشیمیایی قابل چاپ، توسط محققان در LiU در سال ۲۰۰۲ ارائه شد، و پس از آن زمان تحقیقات به سرعت پیشرفت کرده است. تعدادی از اجزای الکترونیکی ارگانیک، مانند دیودهای نوری و نمایشگرهای الکتروکرومی، در حال حاضر در دسترس هستند.

ماده غالب تا به امروز PEDOT: PSS؛ یک ماده p-type است که در آن حامل‌‌های شار حفره‌ها هستند. برای ساخت مولفه‌های الکترونیکی موثر، تیم نیاز به مواد n-type داشت، یعنی پیدا کردن یک ماده پلیمری به اندازه کافی پایدار، که بتواند در آب کار کند و در هنگام استفاده از لایه‌های دائمی، جریان زیادی را حفظ کند. گروه نانو الکترومکانیک دانشگاه لینچوپینگ، چنین مواد هادی از نوع n را توسعه داده است. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin