دوشنبه ۲۴ مهر ۹۶

خنک کردن پردازنده‌های پر قدرت با استفاده از میکروکانال‌ها

به عنوان بخشی از پروژه CarriCool، پژوهشگران فرانهور برای توسعه روش‌های خنک کردن پردازنده‌ها با IBM همکاری می‌کنند. با تلفیق میکروکانال‌ها در میان سیلیکون‌ها، عملکرد پردازنده‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. این تیم، واسط مورد نظر را توسط ساختار میکروکانال و یک لایه کاملا مهر و موم شده توسعه داده است. این ساختار به خنک کننده امکان می‌دهد از طریق میکروکانال‌ها پمپ شده و حرارت را از پردازنده دور می‌کند.

خنک کننده‌ها تا به حال اینقدر به هسته پردازشی نزدیک نبوده‌اند. خنک کننده هرچه به منبع تولید حرارت نزدیک‌تر باشد دما را بهتر کنترل می‌کند. برای مطالعه بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

ساخت تصویر سه بعدی سطح کریستال‌های سیلیکونی

پژوهشگران دانشگاه اوزاکا و موسسه علم و فن‌آوری نارا، با همکاری یکدیگر و با استفاده از میکروسکوپ تونلی توانسته‌اند تصویری سه بعدی از سطوح کریستال‌های سیلیکونی ایجاد کنند. انتظار می‌رود که این کار به تولید کنندگان نیمه‌هادی‌ها در نوآوری و تولید تراشه‌های کارآمد تر، سریعتر و کوچکتر برای تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها کمک کند.

دراین روش برای اولین بار از SMT برای تصویر برداری از سطح کریستال سیلیکون استفاده شده است. SMT یک فن‌آوری قدرتمند است که امکان مشاهده تک تک اتم‌های سیلیکون را ایجاد می‌کند. برای مطالعه بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

تراشه آزمون ابررسانایی کوبیت۱۷

اینتل یک تراشه آزمون ابر رسانایی کوبیت۱۷ را برای محاسبات کوانتومی ارائه کرده است. این تراشه توسط اینتل ساخته شده و یک طراحی منحصر به فرد با کارایی بهبودیافته است. کوبیت‌ها شکننده اند، بنابراین، هر کونه نویز می تواند باعث از دست دادن داده‌های کوبیت‌ها شود. بدین منظور تیم تحقیقاتی محدودیت‌های طراحی تراشه و فن‌آوری بسته‌بندی را سخت‌گیرانه تر انجام می‌دهد. برای مطالعه بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin