دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶

نمونه اولیه پردازنده ۵۰ کوبیتی IBM

IBM دو ارتقاء جدید در پردازنده‌های کوانتومی را برای سیستم‌های تجاری خود، و برای دسترسی سریع به IBM Qارائه داده است. گفته می‌شود این ارتقاء‌ها نتیجه پیشرفت‌های سریع در سخت افزار کوانتومی است. در اولین حرکت، IBM اولین سیستم IBM Qرا با پردازنده ۲۰ کوبیتی در دسترس آنلاین برای مشتریان خود قرار خواهد داد که نتیجه پیشرفت در طراحی کوبیت ابررسانا، اتصال و بسته بندی آن است. در همین حال، پردازنده ۵۰ کوبیتی را نیز اندازه گیری کرده و به عنوان یک نمونه کار عملی ساخته است که در نسل بعدی سیستم های IBM Qارائه خواهد شد. پس از پیشرفت‌های سخت افزاری حاصل از سه نسل توسعه، IBMدر ماه مه سال ۲۰۱۶ کامپیوتر کوانتومی خود را راه اندازی کرد. در آن دوره IBMسیستم های ۵ و ۱۶ کوبیتی را برای دسترسی عموم به بازار عرضه کرده بود. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

چاپ سه بعدی مدارهای کاملا کاربردی

پژوشگران دانشگاه ناتینگهام پیشگام در چاپ مدارهای الکترونیک سه بعدی هستند. مدارهایی که حاوی جوهر رسانایی فلزی و جوهر پلیمر عایق هستند، اکنون می‌توانند با چاپ همزمان تولید شوند که در این فرآیند نور UV جوهر را محکم می‌کند.

چاپگر جوهرافشان توانایی چاپ مواد سه بعدی هدایت کننده و دی الکتریک را در یک ساختار با دقت بالا به وجود می‌آورد که ساخت قطعات الکترونیکی سفارشی را تسهیل می‌کند. در این روش دستیابی به سرعت بالای انتقال جوهر پیشرفت بزرگی داشته است، و برای هر لایه کمتر از یک دقیقه طول می‌کشد. این پیشرفت قابلیت تولید محصولات و دستگاه‌های قرن ۲۱ را دارد و تأثیر قابل توجهی بر صنعت و عموم مردم خواهد داشت. محققان دانشگاه ناتینگهام دریافتند که نانوذرات نقره در جوهر رسانا به طور موثرتری نور UV را جذب می‌کنند. انرژی جذب شده به گرما تبدیل شده، حلالها را تبخیر می‌کند و نانوذرات نقره را به یکدیگر وصل می‌کند. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin