دوشنبه ۲۱اسفند ۹۶

QuickLogic به بنیاد RISC-V پیوست

QuickLogic می‌گوید یک همکاری قوی بینeFPGA و اعضای FDXcelerator به وجود آمده است و یک گزار سریع به FD-SOI از گره‌های ۴۰ نانومتر و ۲۸ نانومتر وجود دارد. مشتریان eFPGA با استفاده از فناوری ۲۲FDX قادر خواهند بود بدون هیچ مشکلی فن آوری FPGA و پردازنده منبع باز را بر روی یک SoC قرار دهند. eFPGA همچنین طراحان SoC را قادر می‌سازد تغییرات تولید را به آسانی انجام دهد و قابلیت برنامه دهی سخت افزاری را برای مشتریان فراهم کنند.

ISA RISC-V که در ابتدا در دانشگاه برکلی کالیفرنیا توسعه یافت، از سال ۲۰۱۵ این بنیاد بیش از ۱۰۰ عضو از شرکتهای سخت افزاری و نرم افزاری دارد که معماری پردازنده و اکوسیستم قابل توسعه‌ای را بر اساس مجموعه دستورالعملهای منبع باز طراحی کرده است. اعضا به توسعه مشخصات RISC-V ISA و اکوسیستم سخت‌افزاری/نرم‌افزاری مربوطه دسترسی دارند و در آن مشارکت دارند. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

 

خدمات آزمایشی برای سنسورهای CMOS تصویر تا قطر ۱۲ اینچ

با ایجاد یک نورپردازی یکنواخت در یک منطقه بزرگ از ویفر، آزمایش سنسورهای تصویر CMOS در مقیاس ویفر بسیار پیچیده است، با توجه به تکنولوژی Presto Engineering، که تنها راه حل کنترل شده را نشان می‌دهد که بخشی از ویفر را روشن می‌کند کار برای حسگرهای بزرگ ، و یا حتی یک تک سنسور یک ویفر ۱۲ اینچ را پر می‌کند. کل ویفر را می‌توان در یک آزمایشگاه با استفاده از روش مشابه آزمایش کرد. با این وجود آزمایشگاه‌ها برای آزمایش سریع تجاری پیشنهاد نمی‌شوند، بنابراین راه حل دیگری را برای آزمایش ویفرها با اندازه‌های مختلف طراحی شده است.

نیاز به سنسورهای تصویر بزرگتر، با استفاده از تصویربرداری پزشکی و هوافضا، که از CCD به CMOS تعویض می‌شود، نیاز به سنسورهای ویفر کامل داشته باشد. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin