دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۷

همکاریCadence وTSMC

Cadence Design باTSMC در طراحی تراشه‌های ۵ نانومتری و FinFET ۷ نانومتریبرای دستگاه‌های همراه همکاری می‌کند.شرکت یک فرآیند دیجیتال یکپارچه را از پیاده سازی تا امضای نهایی فراهم می‌کند که توسط TSMC نیز تایید شده است.

در این فن‌آوری، ابزارهایی با پشتیبانی EUV در لایه‌های کلیدی و قوانین طراحی جدید و مرتبط، که به طور خاص از فرآیندهای ۵ نانومتری و FinFET ۷ نانومتریپشتیبانی می‌کند، وجود دارد. برخی از جدیدترین پیشرفت‌ها برای پردازش ۷ نانومتریعبارتند از پشتیبانی از پین‌های سلولی، خود موثر بودن (SHE) و پشتیبانی ازسینک حرارتی. برای فرآیند ۵ نانومتری، ابزارهای پشتیبانی عنصر مقاومتی با مقاومت بالا، مسیریابی برای قوانین جدید و پشتیبانی جدید از جمله مدل سازی لایه مقاومتی و دیگر ویژگی‌های میانیاست. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

نسل بعدی الکترونیک با ممریستورها

دانشگاه ساوتهمپتون یک برنامه چند میلیون پوندی برای توسعه نانو تکنولوژی که می‌تواند راه به نسل جدید الکترونیک باز کند، در دست کار دارد که بر روی ممریستورها و توانایی آنها در ایجاد سیستم‌های الکترونیکی با افزایش قابلیت پیکربندی، در مقایسه با ترانزیستور‌ها، متمرکز خواهد شد. فناوری ممریستور دارای چشم انداز خوبی برای تراشه‌های نسل بعدی است که باید قابل تنظیم، با این حال مقرون به صرفه، مقیاس پذیر و با صرفه جویی در انرژی باشد.

دانشگاه ساوتهمپتون قبلا تکنولوژی ممریستور جدید را نشان داده است که می‌تواند تا ۱۲۸ حافظه قابل تشخیص را در هر سوئیچ ذخیره کند، تقریبا چهار برابر بیشتر از آنچه قبلا گزارش شده است. پژوهشگران برای چند دهه از الگویی که کامپیوترها باید پردازشگر و واحد حافظه داشته باشند، پیروی کرده‌اند، اما اکنون تلاش می‌کنند تا با توده‌های داده‌ها مواجه شوند. به زودی، مدت زمان کارکرد در سیستم‌های اینترنتی (IoT) بسیار گسترده‌تر از آنچه که در تلفن‌های هوشمند امروز، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند می‌دانیم خواهد شد. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin