دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۷

امنیت سخت افزار با ممریستور

محققان آمریکایی از ممریستورها برای ساخت یک بلوک امنیتی سخت‌افزاری برای مدارهای مجتمع استفاده کرده‌اند. این بلوک یک تابع فیزیکی غیر قابل حل است (PUF) – یک بلوک با ورودی‌ها و خروجی‌های منطقی است که می‌تواند تودهای تولید شود، با هر یک از آیتم‌های شخصی همیشه شروع به کار میکند با همان ویژگی‌های عددی، که به طور عادی با ویژگی‌های عددی اشخاص دیگر متفاوت است.

طراحی آن فوق العاده سخت است و اغلب براساس مشخصات سیلیکونی که به صورت تصادفی متغیر هستند مانند تفاوت‌های ولتاژ آستانه گیت بین ترانزیستورها – آنها برای حفاظت از فعالیت‌هایی مانند دستگاه‌های به روز رسانی سیستم عامل دستگاه IoT استفاده می‌شوند. دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا یک PUF را بر اساس آرایه حافظه آنالوگ با عناصر اکسید فلزی ممریستور ایجاد کرده است. این دستگاه حافظه سریع و کم توان است و در حال حاضر برای دستگاه شناسایی هویت و رمزگذاری مناسب است. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

ترانزیستور اکسید فیلم نازک ۱ گیگاهرتز

دانشگاه منچستر یک ترانزیستور فیلم نازک ۱ گیگاهرتزی را از اکسید گالیم روی IGZO ساخته است. ساخت یک دستگاه با کارایی بالا، مانند ترانزیستور IGZO GHz ، چالش برانگیز است، زیرا نه تنها مواد باید بهینه سازی شوند، بلکه محدوده‌ای از مسائل مربوط به طراحی، ساخت و آزمایشات دستگاه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

در ترانزیستورهای نازک InGaZnO که با بیش از ۱ گیگاهرتز کار می‌کنند، میزان تحرک ۱۸.۲ سانتی متر مربع بر روی ولت ثانیه در حامل‌های ترانزیستور دیده می‌شود که با قطع جریان در ۱.۲۴ و ۱.۱۴ گیگاهرتز با بهینه سازی کانال و ابعاد گیت به دست آمده است.”برای تولید الکترونیک مبتنی بر اکسید، هنوز تحقیقات زیادی در زمینه مواد، لیتوگرافی، طراحی دستگاه، تست، و در نهایت تولید ناخالص داخلی باید انجام شود. چندین دهه برای تکنولوژی سیلیکون طول کشیده است تا این کار را بکنند اما اکسیدها با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنند.برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin