دوشنبه۹ بهمن ۱۳۹۶

سطوح جدید عملکردممریستور

دانشمندان دانشگاه ساوتهمپتون ادعا می‌کنند که آنها پس از آزمایش مواد کامپوزیتی، سطح جدیدی از عملکرد در ممریستورها به وجود آورده‌اند. تیم پژوهشی، تکنولوژی ممریستوری را که می‌تواند تا ۱۲۸ حافظه قابل تشخیص را در هر سوئیچ ذخیره کند – تقریبا چهار برابر بیشتر نسبت به گزارش‌های قبلی ارائه می‌دهد. این کار با ارزیابی تعدادی از مواد تشکیل دهنده کاربردی انجام شده است. این یک کشف واقعا هیجان انگیز است، که دارای پیامدهای بالقوه فراوانی برای الکترونیک مدرن است. ممریستورها یک فناوری کلیدی برای تولید تراشه‌های نسل بعد هستند که نیاز به انعطاف پذیری بسیار بالا و مقرون به صرفه دارند. در عین حال، این تکنولوژی برای توسعه سخت افزارهای جدید که می‌توانند به تنهایی شبیه به مغز انسان یاد بگیرند، ایده‌آل است. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

بهبود عملکرد دستگاه الکترونیکی با کشف رفتار حرارتی

در مطالعه‌ای اثر گرمای جریان‌های کوچک که در بالای زیرلایه سیلیکونی قرار دارد آزمایش شده است که رفتار حرارتی ترانزیستورهای فعلی را مشخص می‌کند.پژوهشگران در گروه فیزیک و گروه مهندسی الکترونیک دانشگاه پوردو ادعا می‌کنند که این نتایج را نمی‌توان با قوانین حاکم بر رفتار حرارتی معمول توضیح داد. بر طبق این مدل جدید، روش آنها نشان می‌دهد که گرما به سختی از فلز به زیرلایه منتقل می‌شود. واضح است که فلز به همین علت سخت تر خنک می‌شود. بنابراین دمای آن به مقادیری می‌رسد که نمی‌توان با مدل حرارتی امروزی توضیح داد.

فعال‌ترین بخش‌های دستگاه الکترونیکی ممکن است در حین عملیات در نقاط نزدیک به هم حرارت انباشته ایجاد کنند و این باعث می‌شود که دستگاه با مشکل مواجه شود – چالشی که پردازنده‌های فعلی با آن مواجه هستند. پژوهشگران بر این باورند که این کشف می‌تواند منجر به مدیریت حرارتی بهتر در دستگاه‌های الکترونیکی شود. آنها می‌گویند مدل حرارتی پیشنهاد شده، نشان دهنده یک پیشرفت قابل توجه در مقایسه با مدل‌های فعلی مورد استفاده است. برای مطالعه بیشتر به اینجا مراجعه کنید.


About the Author : admin